oh.. Speechless..

Oh.. Hello.. I'm Buling... Welcome to my blog and read all the craps I've written.. hoho... most of them are my ideology toward the world; experience and critics.. not that brilliant tho.. hoho... whatever it is... happy reading tho.. :D

Rakan4 Yang Mengikuti...

Saturday, August 8, 2009

x reti nk bagi tajuk ape..

salam...

smalam aku melayan muvie... dvd je laa... nk menomtom kat tv besar x berksempatan.. kang g soram3 ad oram marah... heh... bosam4.. ak layan r crite4 mlayu... sifu n tongga ngan crite surga cinta... n dengan itu... ad beberape perkara la aku terkilan ngn industri filem mlaysia...

erm..

idea.. kalo nk kira.. kreativiti yang paling penting lam satu artwork... tapi time tgk crite sifu n tongga... tiap4 minit hati aku menyumpah... bodoh gile aku rase... nampak sangat mentaliti melayu nih x brape btol... bukan la aku bangkang terus utk melawak... tapi macam dah xde idea sangat... razak mohaideen... ntah btul aku eja btul atau x.. tapi aku rase die agak merosakkan industri filem mlaysia r...

filem4 die macam agak lebey kuram same... kalo awal3 dulu bole trime gak... tapi dah tujuh lapan filem ah bodoh smacam... dah mcm jadik genre filem bodoh ah hasil3 die... xde kemajuan.... n kalo nk di ikutkan... dengan peruntukan n status die... he should be better la... take steps forward... kluarkan hasil yang berkualiti... nih crite ntah ape4 pn bole di labelkan filem... bole klua panggung... mcm taik.... melayu mumkim...

tapi x semua gak... kalo nk di bandingkan ngan crite surga cinta.. jao beza do... arahan ahmad idham... n konsep asal dari david theo... nih la baru filem... even pelakon agak kaku... tapi most of the aspect dioram pkir btul4... mesej of d film... shot3 pn menarik.... idea pn style.... david theo pn bole wat crite pasal agame... kite melayu nh pulak wat crite merapu4... aku harap melayu ad rase nak maju... nk kate modal xde.... stahun klua 7 8 filem gak...

ps... aku hangin satu badan....

2 comments:

  1. cite setem gak best, haha, lawak melayu yg best~ layan

    ReplyDelete
  2. yeah,,aku sokong..cite2 dr prof tu mcm xbest je..mcm xmenggambarkan diri die....

    ReplyDelete