oh.. Speechless..

Oh.. Hello.. I'm Buling... Welcome to my blog and read all the craps I've written.. hoho... most of them are my ideology toward the world; experience and critics.. not that brilliant tho.. hoho... whatever it is... happy reading tho.. :D

Rakan4 Yang Mengikuti...

Friday, September 11, 2009

Menunaikan zakat - rukun islam ke empat...

salam...

first time aku kne bayo zakat sdiri... x reti... actually aku harap bapak aku bayarkan agi tahun nih.. heh... tapi nk x nak kne bayo sdiri kot... dah besa... dah tamgum diri sdiri ah skam... tapi cmne r... harap solam aku terjawab ngn pamjang lebar....

- camne nk bayo zakat nih...
-katne...??
-bape imgit....

- syarat istimewa ad x..??? mksud aku aku rakyat teganu... so aku kne ikup rate cni ke teganu...??? bayo cni ke bayo tganu.... cni disini ialah selangor... harap maklum...

- ape4 yang berbangkit tolom bgtau gak...

heh... mcm forum ah...

actully agak teruje utk ini... wat bende baru... tapi ilmu xcukup utk i2... tepakse jadik bodoh n bertanye... xperlu segan utk blajo... tulum rakan4... jawab soalam aku....

ps... aku banyak pomtem subjek agame kat skolah... ustqaz sempoi sangat... budak pomtem pn x kesah.....

1 comment:

  1. senang je ling..
    tahun ni rm 6.50 jer utk n9..aku tatau la ganu or kl bape...
    time nak byr nanti, die bg kertas,ko baca je ape yang tulis kat kertas tu...sambil tu salam amil zakat tu la..mcm akad jugak..
    tahun lepas, aku byr kat perak, amil tu die sebut, then kena ikut ape yang die ckp..senang..lagi senang dr akad nikah..takyah hafal2..

    ReplyDelete